Kodėl verslo konsultavimo metu svarbus tarpininkavimas?

Verslo konsultacijos yra viena iš veiklos formų, kai neretai verslo konsultacijas teikiantys profesionalai atlieka tam tikra prasme tarpininkų vaidmenį tarp organizacijos darbuotojų bei jos lyderių. Kas yra tarpininkavimas verslo konsultacijų srityje ir kodėl jis svarbus? Papildomos informacijos rasite čia.

Verslo konsultacijos bei jų kryptys

Verslo konsultacijų paslaugų galima rasti bet kurioje verslo šakoje. Verslo konsultacijos gali būti orientuotos į: a) įmonės procesus, b) įmonės struktūrą, c) įmonės veiklos pobūdį, d) jos parduodamus produktus ar paslaugas, e) valdymo modelį, f) įmonės klientų aptarnavimo pobūdį, e) įmonės kultūrą, g) jos strateginius tikslus ir daugelį kitų įmonėje susijusių sričių. Nei viena įvardinta sritis neapsieina be įmonės darbuotojų bei jų vadovų įtraukimo siekiant nustatyti silpnąsias sritis bei diegiant sutartus tobulinimus.

Kodėl verslo konsultavimo metu svarbus tarpininkavimas?

Tarpininkavimas, kaip tai galėtų skambėti keistai, yra  neatsiejama dalis nuo verslo konsultacijas paslaugas teikiančių organizacijų veiklos, t.y. kiekvienas verslo konsultacijas teikiantis profesionalas turi gebėti atlikti tarpininko vaidmenį:

  • gebėti išgirsti skirtingus organizacijos lygius atstovaujančių darbuotojų nuomonę bei įžvalgas
  • tada gebėti perduoti surinktą informaciją skirtingiems organizacijos lygiams jiems suprantama kalba

Juk labai neretais atvejais, verslo konsultatai yra kviečiami į pagalba vien dėl to, kad padėtų parduoti esamas idėjas iš vienos organizacijos lygio tiems, kurie priima sprendimus. Taip nutinka todėl, nes kartais įmonės darbuotojai bei jos lyderiai kalba skirtinga kalba bei dėl šios paprastos priežasties negeba teikiamų pasiūlymų išgirsti.

Tikriausiai yra ne kartą girdėtas pasakymas “savo žemėje pranašu nebūsi”, taip dažnai atsitinka ir organizacijose, kai organizacija negirdi savo pačių darbuotojų teikiamų įdėjų dėl pasitikėjimo stokos, todėl dėl šios priežasties konsultacijos verslui yra labai geras sprendimas siekiant sumažinti atskirtį bei žinių stoką tarp skirtingų organizacijos lygių.